-->

90s BABY: THE BOMBER TREND

Let's talk about bombers.

As a 90s kid that I am, I feel the necessity to focus all my attention on this God's creation, which probably gained major part of his popularity by the time I wasn't even born.

The truth is that I started looking for the perfect bomber jacket a long ago, when they haven't even arrived here in Spain. Lucky me, just a few months ago I spotted a basic bomber in Zara, unlucky me, it was 50€. Anyways, I didn't despair and in a few weeks I started seeing bomber jackets pretty much everywhere. Now it looks like everyone owns at least a pair of bomber jacket, and I have a feeling I could even find one for my dog if I wanted to (that would be really cute!). Personally, I prefer bombers with different colors and graphics, specially those with the Asian vibe, they make me think of Gwen Stefani's Harajuku Gurls for no reason in particular.

BOMBERTREND


Hablemos de bombers.

Como una niña de los 90 que soy, siento la necesidad de centrar toda mi atención en esta creación de los dioses, que posiblemente ganó la mayor parte de su popularidad cuando yo ni siquiera había nacido.

La verdad es que empecé mi búsqueda de la bomber perfecta hace ya bastante, cuando aún no habían llegado a España. Que suerte la mía cuando descubrí una bomber básica en Zara, para mi desdicha, costaba 50€. De todas formas, no perdí la esperanza y en unas semanas empecé a ver chaquetas bomber por todos los lados. Ahora parece que todo el mundo tiene al menos un par de bombers y tengo la sensación de que incluso podría encontrar una para mi perro si me lo propusiera. Personalmente, prefiero este tipo de chaquetas con gran variedad de colores y gráficos, como podéis ver en mi pequeña selección, especialmente las que tienen este aire asiático que me recuerda tanto a Gwen Stefani y las "Harajuku Girls".



3 comments

  1. i bloody love bombers, its a trend that just isnt going away! I'd love it if you'd comment back http://www.amyelizabethfashion.com/blogposts/2016/5/3/gluten-free-refined-sugar-free-protein-bites xx

    ReplyDelete
  2. I looove embroidered bomber jackets! But like you pointed out, they often seem to be pricier :( Hopefully Zara will still have some by the time their sale swings around in June!

    Mili

    ReplyDelete
  3. The black Zara jacket and monochrome Mango are just stunning!
    Kinga x
    http://www.rockthisrunway.co.uk/

    ReplyDelete

© I WANT TO LIVE IN LA. Design by Fearne.